Un mercat per fer ciutat

L´èxit del Mercat Medieval de Vic ha superat totes les expectatives i els carrers històrics de la ciutat han bullit de gent. És un èxit en majúscules. Però tot i que els milers de visitants el disfruten, els nostres conciutadans encara no ho fan prou. I és per això que ara ens cal fer un pas més. Ens cal crear marca, segell propi. El Mercat Medieval de Vic ha ser una marca de ciutat. Per ser-ho, però, cal que els seus ciutadans se´l fagin més seu. Que la ciutat el gaudeixi més que no pas el pateixi. Ens cal una major presència de comerciants i entitats de la ciutat o comarca. I començar a treballar per tal que els espectacles  de carrer deixin de ser generalistes per passar a recrear històries locals o nacionals. Poden ser una oportunitat per explicar i fer conèixer la mil·lenària història d´aquesta ciutat. Que allò que es vingui a veure a Vic, només es vegi aquí i no arreu. Són molts els pobles i ciutats que s´apunten a la moda medieval però pocs o cap els que són referència. Aquest any, a la Llotja del Blat, hi havia una curiosa exposició d´armadures d´onze cavallers catalans (entre ells, Jaume I i Pere III el Cerimoniós) única al país. Eren patriotes amb noms i cognoms i amb una història èpica darrera de tots d´ells. En canvi, en els espectacles medievals que s´han vist pel carrer, malgrat ser vistosos, els seus personatges continuaven sent anònims recreant estampes medievals però no gestes concretes locals o nacionals. I si el mercat vol treballar l´excel·lència cal aprofitar la molta concurrència d´aquests espectacles per també fer ciutat i país.

PS: a la foto amb els artífexs de l´exposició, l´Àngel, en Jordi i un altre company d´Alma Cubrae, després que ells m´identifiquessin per la foto de la capçalera del bloc.